30 de octubre de 2010

En ruta

Durant els últims dos dies al refu es va produir un canvi de xip, dues noies van ser les culpables, dos neoyorquines (Hillary i Jen), que a base d'intercanviar vivences em van fer veure que no podia quedar-me un mes i mig allà. Així que vaig anar al Sandoval lake i d'allà a sopar i surtir de festa amb els colegues del refu que lliuraven (el negro, el willy, l'evel i el cesar), en cap moment els hi vaig comentar res i poder m'arrepenteixo de no haver-me despedit de puta mare, tant d'ells com del roy, Simon i Neil, però la qüestio és que al dia següent amb la resaca de chelas i amb el só de la cumbia encara taladrant-me, vaig anar a comprar un boleto per aquell mateix dia.
I ja ha passat un dia de llavors, 12h de Puerto M. (poble recontrachebere) en bus a cusco, again, i desprès de fotrem aquesta pallisa, ja estic pujat en un altre trasto amb rodes,  omnibus li diuen, un minibus per entendrens  que en 3h m'ha de portar a travès d'uns ports de montanya increibles a Tinki poble faldero del Nevado Ausangate.


Nevado Ausangate
A l'omnibus hem fan seure a primera fila, just al costat del conductor i una cuzqueña que amamanta la seva nena, vaya viajecito q me espera...


En la cabina controlando los mandos
Encara no hem sortit de Cusco (la seva periferia és enorme) i no para de pujar gent, rollo ilegal, tant és així que quan el pilot veu la poli, fa agatxar-se als 20 enlleunats que van de peu.
2h i mitja desprès i sense gairabe ningú al bus arrivem a Tinki, pa cagarse!!! un poble deixat de la mà de deu, una carretera i quatre cases!!! vec un glop d'aigua i reacciono... vaig a un hostal li pregunto per un guia per fer el trek, em demana una hora d'espera i aprofito per anar a dinar. Vaig pel segón plat quan  s'hem presenta un nano i diu que és el guia, hem sorpren, però m'el crec. Comencem a parlar sobre com anirà el tema, ell, apenes parla castellà, és quechua de pura cepa però ens anem entenent.

Tinki road

Tinki street

Tinki river

Tinki postal

Hem diu que ara es molt complicat donar la volta sencera al pic, ja que està molt nevat i el seu cavall (pq ens portara la carga un cavall) no podria passar, així que optem per fer una ruta de 4D/3N per la part no nevada, cullunut! el preu també, 250 sols (75€), incluint guia, cavall, menjar i lloguer de tenda i sacs! Problema, en els pròxims tres dies s'esperen pluges. Així que ho aplacem per dimecres. Així doncs, aprofitarè fins llavors per fer la ruta piratilla de 12 dolars al Machu Pichu.
Agafu la meva motxila i espero una furgo (li diuen combi) per tornar a cusco i descansar per fí.
En el viatge de tornada, apareix la figura d'un quechua... em pregunta, d'on sóc, d'on vinc, etc... li dic que volia fer l'Ausangate, se l'il·luminen els ulls, i comença a disparar frases, explicant-me tot d'histories...
Per lo vist l'Ausangate és un Apu, de fet és l'Apu Ausangate. Els Apus són els deus de les montañes segons la cultura inka, conjuntament amb Chapaman  (el deu del sol) són les figures més significatives de la seva identitat cultural. Durant una bona estona despotrica sobre el catolicisme per haver esclafat la seva cultura i m'intenta convencer pq demà torni a l'Apu Ausangate a celebrar una ceremonia per el seu aniversari o algú així... la veritat hem fa mandra... el tiu diu moltes coses interessants pero molt boges...
Arrivem a Cusco hem desitja sort, m'encanta que em desitgin sort en comptes de dir-me simplement adios.
Així que tingueu sort.

PD1: proxima estación, la gran manzana, que ja tinc casa, oleeeeee...
PD2: felicitats l'Ana i en Joel que seran pares, també felicitar al Peti i el Josseppe que fan anys i els que no espereu nens ni feu anys, doncs feliç halloween!                           

1 comentario:

  1. Guillermito!! Sóc l'Anna, que sàpigues que et llegeixo totes les entrades...i quan tornis tindràs una petita cerdana que et voldrà conèixer i voldrà que li expliquis les teves històries de la selva profunda!
    Una abraçada, cuida't molt i continua amb el blog!

    ResponderEliminar